Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας των περισσότερων ανθρώπων είτε μας αρέσει είτε όχι. Ό,τι κάνουμε, από τη σύνδεση με φίλους μέχρι την ενημέρωσή μας σχετικά με νέα, ειδήσεις ή τη διαμόρφωση τάσων, γίνεται πλέον ευκολότερα και άμεσα.
Και ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προωθήσετε την επιχείρησή σας, χωρίς αμφιβολία είναι δύσκολο να ξεχωρίσετε στις πλατφόρμες. Μερικές φορές χρειαζόμαστε απλώς κάποια βοήθεια για να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας προς την επιτυχία.
Έχω συντάξει μια λίστα με πέντε συμβουλές για επιτυχημένο social media marketing που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε περισσότερο τις προσπάθειές σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σταδιακά να αρχίσετε να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό.
1. Κάντε προτεραιότητα τη δημιουργία δικού σας περιεχομένου
Γνωρίζετε την επιχείρησή σας και την αξία της καλύτερα από κάθε άλλον. Δημιουργήστε το δικό σας περιεχόμενο μοιράζοντας την τεχνογνωσία σας και την προσωπικότητά σας με τρόπο που θα παρασύρει τους χρήστες να εμπλακούν, να συζητήσουν μαζί σας, να μοιράσουν κι εκείνοι τις δικές τους εμπειρίες. Χτίζοντας αναγνώριση (brand name) μεθοδικά και έξυπνα θα οδηγηθείτε σε μια επιτυχημένη εκστρατεία.
Αλλά για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις προσπάθειές σας, θα θέλετε επίσης να εστιάσετε στον αλγόριθμο της επιλεγμένης πλατφόρμας σας—τους κανόνες που χρησιμοποιεί για να αποφασίσει ποιες αναρτήσεις εμφανίζονται στις ροές άλλων χρηστών. Κάθε πλατφόρμα έχει το δικό της σύνολο κανόνων, αλλά αυτό που βλέπουμε πλέον καθημερινά, είναι μια τάση προς το μοναδικό περιεχόμενο — υλικό που δεν περιέχει συνδέσμους προς σελίδες εκτός της πλατφόρμας. Οι αναρτήσεις που ακολουθούν αυτόν τον κανόνα τείνουν να έχουν καλύτερη απόδοση (ειδικά όταν ακολουθούν και άλλες βέλτιστες πρακτικές).
Ωστόσο, δεν είναι απαραιτήτως καλό να αφήσετε εντελώς τους συνδέσμους. Επομένως, αυτό που προτείνω είναι απλώς να μειώσετε τη χρήση συνδέσμων που σας απομακρύνουν από την πλατφόρμα όποτε αυτό είναι δυνατό. Για παράδειγμα, αντί να συμπεριλάβετε έναν σύνδεσμο προς το ιστολόγιό σας, συζητήστε το θέμα σας μέσα στην ανάρτηση και κάντε μια ερώτηση που κάνει τους αναγνώστες να συμμετέχουν.
H SMARTERweb θα βοηθήσει στην δημιουργία περιεχομένου και θα βρει την καλύτερη διαδρομή για ένα επιτυχημένο πλάνο social media marketing.
2. Μην φοβάστε να εμπλακείτε προσωπικά
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους—ένα μέρος για να συνδεθούν και να συνεχίσουν μια συζήτηση.
Αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα έρθουν σε επαφή με μια σελίδα μιας επιχείρησης χωρίς να κατανοούν σε ποιον μιλάνε. Εδώ μπαίνει η δύναμη της προσωπικής ανάρτησης.
Είτε μοιράζεστε ένα πρόσφατο ομαδικό γεγονός, φωτογραφίες από ένα ταξίδι ή γιορτάζετε ένα επίτευγμα, τα ενδιαφέροντα και οι αξίες που επιδεικνύετε σε άλλους θα κάνουν την εμπειρία των χρηστών σας αξιοπρόσεκτη και θα προσελκύσουν άτομα με παρόμοιες ιδέες ή εμπειρίες. Αυτά τα στοιχεία μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας.
Αλλά θυμηθείτε, κρατήστε μια ισορροπία. Μην δημοσιεύετε απλώς οικονομικές πληροφορίες και μην δημοσιεύετε απλώς διασκεδαστικά πράγματα. Διατηρήστε το αναμεμειγμένο έτσι ώστε να προσεγγίζετε άτομα και από τα δύο άκρα του φάσματος.
3. Επιλέξτε τις σωστές εικόνες
Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι να επιλέξετε τις κατάλληλες φωτογραφίες ή γραφικά για τις αναρτήσεις σας. Μπορείτε είτε να βρείτε κάτι που σας αρέσει που δημιουργήθηκε από κάποιον άλλον (υπάρχουν πολλά websites που παρέχουν δωρεάν εικόνες) είτε να φτιάξετε τις δικές σας εικόνες.
Αλλά προτού δημοσιεύσετε, σκεφτείτε το εξής: Θα κάνει τους χρήστες να σταματήσουν να κάνουν κύλιση και να αλληλεπιδράσουν; Ό,τι κάνετε θα πρέπει πρώτα να απαντά σε αυτήν την ερώτηση. Αυτο εξαρτάται φυσικά από το περιεχόμενο της ανάρτησής σας την οποία θα πρέπει να την μελετήσετε προσεκτικά.
Λάβετε υπόψη τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η εικόνα σας, πόσο ενισχύει την επωνυμία της επιχείρησής σας και την ανταπόκριση που εσείς θέλετε από τους αναγνώστες σας. Στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι η εικόνα έχει το σωστό μέγεθος για την πλατφόρμα που απευθύνεστε. Κάθε πλατφόρμα έχει ιδανικές διαστάσεις που δημοσιεύονται στον ιστότοπό της και πρέπει να θυμάστε ποιο μέγεθος είναι κατάλληλο για ποιον ιστότοπο. Μια γρήγορη αναζήτηση στο Google θα πρέπει να σας δώσει τις σωστές πληροφορίες.
Τέλος, εάν έχετε επιλέξει να δημιουργήσετε τις δικές σας εικόνες, τότε θα χρειαστείτε το κατάλληλο εργαλείο. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία στο διαδίκτυο που είναι δωρεάν και εύκολα στη χρήση τους ώστε να μπορείτε να δημιουργείτε εύκολα και γρήγορα τις εικόνες σας.
4. Απευθυνθείτε στο σωστό κοινό
Δεν χρειάζεται να κοπιάζετε τον εαυτό σας και να δημοσιεύετε σε κάθε ιστότοπο. Θα σας κοστίσει πολύ χρόνο πιστέψτε με. Θα μπορούσατε να είχατε βρει ακόμα και μόνο μια πλατφόρμα όπου πιθανότατα θα είχατε μεγαλύτερη επιτυχία.
Επομένως, είναι σημαντικό να μάθετε ποια πλατφόρμα εξυπηρετεί καλύτερα το δικό σας κοινό. Για ορισμένους συμβούλους, θα είναι το LinkedIn. Για άλλους, μπορεί να είναι το Facebook. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να βρείτε ποιο είναι καλύτερο για εσάς και, στη συνέχεια, δώστε προτεραιότητα στα κανάλια που έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.
Ακολουθούν ορισμένα βασικά σημεία για τον καλύτερο τρόπο χρήσης μεγάλων πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης:
Facebook:
- Ιδανική πλατφόρμα για σύνδεση με άτομα ηλικίας από 40 ετών και άνω.
- Είναι επίσης εξαιρετικό για αναρτήσεις που επικεντρώνονται στην τοπική σας κοινότητα.
LinkedIn:
- Αυτή η πλατφόρμα σάς βοηθά να συνδεθείτε με επαγγελματίες που εργάζονται και πτυχιούχους πανεπιστημίων ηλικίας 30 έως 65 ετών.
- Ο ιστότοπος σας βοηθά επίσης να προσλάβετε ταλέντα και να δικτυωθείτε με συνομηλίκους επαγγελματίες
- Οι αναρτήσεις μπορούν να επικεντρωθούν σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, επιχειρηματίες και στελέχη.
Twitter:
- Εξαιρετική πλατφόρμα αν ειδικεύεστε στο χώρο της ενημέρωσης.
- Σας επιτρέπει να συνεισφέρετε στη δημιουργία νέων τάσεων.
- Σας επιτρέπει να δικτυωθείτε με τα μέσα ενημέρωσης.
YouTube:
- Αυτή η πλατφόρμα σάς βοηθά να δώσετε πρόσωπο στην επιχείρησή σας.
- Σας επιτρέπει να χτίσετε σχέσεις μέσω της εξοικείωσης.
- Σας βοηθά να εξηγήσετε σύνθετα θέματα σε βάθος.
Instagram:
- Πλατφόρμα που μπορεί να βοηθήσει να συνδεθείτε με άτομα κάτω των 40 ετών.
- Σας βοηθά ιδιαίτερα να δικτυωθείτε με γυναικείο κοινό.
5. Εστιάστε στη συνομιλία
Στα τέσσερα παραπάνω σημεία επικεντρωθήκαμε στη βελτίωση ενός πράγματος, τη δημιουργία υποστήριξης της επωνυμίας της επιχείρησής σας και της σχέσης της με τους χρήστες. Αυτός άλλωστε είναι και ο πιο σωστός τρόπος που θα οδηγήσει στην επιτυχία στα social media. Και παρόλο που αυτές οι συμβουλές θα σας βοηθήσουν σε αυτό, θα θέλετε να κάνετε μερικά ακόμη πράγματα για να βελτιωθείτε.
Πρώτα απ ‘όλα, θα λάβετε περισσότερους αναγνώστες και σχόλια εάν κάνετε ερωτήσεις στο τέλος των αναρτήσεών σας. Ακόμα καλύτερο θα ήταν να συνδυάσουμε αυτή τη στρατηγική και με το σχολιασμό αναρτήσεων και άλλων χρηστών.
Κάτι τέτοιο θα βοηθήσει και θα αυξήσει τις πιθανότητες να ανταποδώσουν την εύνοια, βελτιώνοντας παράλληλα την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας. Αν στους χρήστες αρέσει αυτό που βλέπουν στα σχόλιά σας, μπορεί ακόμη και να νιώσουν πρόθυμοι να ελέγξουν τη σελίδα σας και να την ακολουθήσουν.
Χρησιμοποιώντας και τις πέντε συμβουλές, θα είστε έτοιμοι για επιτυχία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επομένως, την επόμενη φορά που θα προετοιμάσετε ή θα γράψετε μια ανάρτηση εν κινήσει, να έχετε υπόψη σας αυτές τις συμβουλές.
Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας και θα δημιουργήσουμε μαζί τόσο την καλύτερη στρατηγική social media marketing όσο και το ιδανικό περιεχόμενο