Εαν η επιχείρησή σας διαθέτει website και πολύ περισσότερο e-shop, δεν μπορείτε να αγνοήσετε το email marketing.
Δυστυχώς, πολλές επιχειρήσεις δεν παίρνουν στα σοβαρά το email marketing και τη διαδικασία δημιουργίας λίστας email διευθύνσεων γιατί είναι μια διαδικασία η οποία αφενός χρειάζεται σοβαρή προσπάθεια και αφετέρου γιατί οι περισσότερες digital marketing εταιρείες δεν διαθέτουν σοβαρή ή αποτελεσματική στρατηγική.
Ομως, σύμφωνα με την εμπειρία μου, το email είναι το πιο αποδοτικό κανάλι που έχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Μην ξεχνάτε πως η εμπειρία μου ξεκινά από το μακρινό 1998..!!!
Εδώ λοιπόν, σας παραθέτω 3 βασικούς λόγους για τους οποίους πρέπει να επενδύσετε στην δημιουργία λίστας email διευθύνσεων αλλά και στη δημιουργία στρατηγικής email marketing για την επιχείρησή σας.
[ez-toc]
1. Το email είναι προσωπικό και μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα
Το email μπορεί να διαμορφωθεί καλύτερα από τις σελίδες του website σας γιατί προφανώς μόνο εσείς γνωρίζετε τους πελάτες σας καλύτερα από τον καθένα. Για κάθε λίστα μπορείτε να δημιουργήσετε διαφορετικά τμήματα email διευθύνσεων επευθυνόμενοι σε διαφορετικά τμήματα πελατών σας, ανάλογα με τα κριτήρια που εσείς θα θέσετε.
Κάθε κριτήριο μπορεί να βασίζεται σε διαφορετικές ανάγκες που μπορεί να έχει κάθε κατηγορία πελατών σας. Κάθε email που στέλνετε, κάθε προσφορά που δημιουργείτε, κάθε ευκαιρία που προσφέρετε μπορεί πλέον να απευθύνετε σε διαφορετικό κοινό.
Με αυτό τον τρόπο αφενός ισχυροποιείτε την επικοινωνία της επιχείρησής σας με τους πελάτες σας και πολύ περισσότερο με τους υποψήφιους πελάτες σας και αφετέρου δημιουργείτε ένα διαφορετικό κανάλι πωλήσεων.
Με σωστά δομημένη email marketing στρατηγική σκεφθείτε την προοπτική απόδοσης.
2. Κανένας δεν μπορεί να περιορίσει την πρόσβαση στο περιεχόμενό σας
Εαν διατηρείτε μια λίστα 1.000 email διευθύνσεων και στείλετε μια είδηση ή μια προσφορά σε όλες τις διευθύνσεις, το μήνυμά σας θα φθάσει στο 98% περίπου. το υπόλοιπο 2% θα οφείλεται αποκλειστικά σε τεχνικούς λόγους και κυρίως από την πλευρά του παραλήπτη.
Δεν θα βρεθεί κανένας ενδιάμεσος που θα αποφασίσει αυθαίρετα σε πόσους ανθρώπους θα φθάσει το μήνυμά σας.
Οι χρήστες του facebook ή του instagram δεν είναι δικοί σας χρήστες. Ασφαλώς και επέλεξαν να σας ακολουθούν όμως για το ποιές ενημερώσεις λαμβάνουν και πότε δεν το αποφασίζουν ούτε εκείνοι και πολύ περισσότερο ούτε εσείς. Μετά από κάθε ανάρτησή σας το facebook και το instagram θα σας ρωτήσει αν θέλετε να “σπρώξετε” την ανάρτησή σας ώστε να τη δουν περισσότεροι άνθρωποι. Και στο τέλος βρίσκεστε να πληρώνετε για να δουν την ανάρτησή σας οι πελάτες σας..!! Λογικό; Οχι βέβαια..!!
Σε καμία περίπτωση δεν λέω πως τα social media δεν χρειάζεται να τα χρησιμοποιούμε. Λέω όμως πως πρέπει να τα χρησιμοποιούμε με τέτοιο τρόπο ώστε να χτίζουμε και να μεγαλώνουμε τη λίστα των email διευθύνσεών μας.
Στο τέλος θα δείτε πως είναι το μοναδικό περιουσιακό σας στοιχείο στο digital marketing.
3. To email marketing σας βοηθά να χτίσετε σχέσεις με τους πελάτες σας
Οταν οι άνθρωποι διαβάζουν ένα email βρίσκονται σε εντελώς διαφορετική διάθεση. Χρειάζεται να το ανοίξουν και να το διαβάσουν, είναι προσωπικό και δημιουργεί προσδοκία. Είναι η μοναδική one-on-one επικοινωνία κάνοντας το email ένα μοναδικό εργαλείο δημιουργίας μακρόχρονης σχέσης με τους πελάτες σας.
Ασφαλώς και τα social media είναι εξαιρετικά εργαλεία δημιουργίας πελατολογίου, δεν έχουν όμως την ίδια δύναμη στη δημιουργία σχέσεων. Οι άνθρωποι βρίσκονται σε εντελώς διαφορετικοί διάθεση όταν κάνουν scroll στην κεντρική σελίδα του facebook ή του instagram. Δημιουργούν εντύπωση, ενισχύουν το brand name της επιχείρησής σας αλλά πολύ δύσκολα θα δημιουργήσουν σχέσεις.
Το email θα πάρει αυτούς τους ανθρώπους και θα δημιουργήσει σχέσεις, πραγματικούς πελάτες, πραγματικές πωλήσεις.
Ελπίζω πως έχετε ήδη κατανοήσει πως η δημιουργία λίστας email δειυθύνσεων και email marketing στρατηγικής, είναι μια εξαιρετικά σημαντική διαδικασία ανάπτυξης κάθε επιχείρησης. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο στον τομέα του digital marketing.
Εαν έχετε οποιαδήποτε απορία ή εαν θέλετε να δούμε μαζί αυτό το κομμάτι ανάπτυξης κάντε click στο εικονίδιο ζωντανής συνομιλίας να ξεκινήσουμε να το χτίζουμε.
Δείτε εδώ κι άλλες λεπτομέρειες