Μικρές επιχειρήσεις και social media marketing – Γιατί το χρειάζεστε ακόμα
Σκέφτεστε να διακόψετε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Να γιατί εξακολουθεί να μετράει για τις μικρές επιχειρήσεις.
Οι μικρές επιχειρήσεις προσπαθούν συνεχώς να βρίσκουν νέους τρόπους για να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στο διαδίκτυο και να βελτιώσουν τα σχέδια μάρκετινγκ. Ενώ ορισμένοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορεί να εξακολουθούν να αντιστέκονται στην ιδέα, οι στατιστικές αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που τα καθιστά εξαιρετικούς χώρους για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας και την προώθηση περιεχομένου.
[ez-toc]
Σύμφωνα με τη Statista, υπάρχουν περισσότεροι από 4,59 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης σήμερα και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν έξι δισεκατομμύρια έως το 2027. Ακολουθούν ορισμένοι λόγοι για τους οποίους η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απαραίτητη για τις μικρές επιχειρήσεις.
Γιατί η επιχείρησή σας χρειάζεται παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
1. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα μιας επιχείρησης.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι πλέον απλώς ένα μέρος για να συνδεθείτε και να κοινωνικοποιηθείτε με φίλους και οικογένεια. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το SCORE, το 77% των μικρών επιχειρήσεων χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βοηθήσουν στην οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητάς τους, στη διευκόλυνση της εξυπηρέτησης πελατών και στην αύξηση των εσόδων τους. Για παράδειγμα, τα δεδομένα από το Meta δείχνουν ότι το 83% των χρηστών του Instagram λένε ότι ανακαλύπτουν νέες μάρκες ενώ χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Αυτοί οι χρήστες μπορούν στη συνέχεια να μοιράζονται αναρτήσεις με φίλους, αυξάνοντας περαιτέρω την αναγνωρισιμότητα μιας επιχείρησης.
2. Οι αναρτήσεις κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στις μικρές επιχειρήσεις να οδηγούν την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό τους. Για παράδειγμα, στο Instagram, μπορείτε να δημοσιεύσετε τη διεύθυνση URL στον ιστότοπό σας στο βιογραφικό του λογαριασμού σας και να κατευθύνετε τους χρήστες σε αυτόν τον σύνδεσμο μέσω μιας ανάρτησης στη ροή ή την ιστορία σας. Δίνοντας στους χρήστες μια γεύση από το τι έχει να προσφέρει η επιχείρησή σας μέσω αναρτήσεων στη ροή σας θα ιντριγκάρει τους καταναλωτές να θέλουν να μάθουν περισσότερα για την επωνυμία σας.
3. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σάς βοηθούν να προωθήσετε περιεχόμενο.
Δεδομένου ότι υπάρχουν πολλές δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης εκεί έξω, αυτό μεταφράζεται σε περισσότερους τρόπους για τις μικρές επιχειρήσεις να προωθήσουν περιεχόμενο. Είτε προτιμούν τις ιστορίες Instagram είτε το Facebook Messenger, οι επιχειρήσεις έχουν επιλογές να εκφράσουν τη δημιουργική τους πλευρά και να επιδείξουν την τεχνογνωσία τους. Για παράδειγμα, η παροχή στατιστικών στοιχείων και διασκεδαστικών γεγονότων σχετικά με τα προϊόντα που πουλάτε ή τις υπηρεσίες που παρέχετε μπορεί να αποδείξει στους χρήστες ότι αξίζει να δώουν μια ευκαιρία στην επιχείρησή σας.
4. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παραμένουν μια πολύτιμη λεωφόρος επικοινωνίας.
Όταν πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις, ή για οποιαδήποτε επιχείρηση, είναι πραγματικά καλύτερο να έχετε πάρα πολλές μεθόδους επικοινωνίας με τη βάση πελατών σας. Οι διευθύνσεις ταχυδρομείου, οι τηλεφωνικές κλήσεις, το email και οι φόρμες επικοινωνίας σε ιστότοπους είναι όλα χρήσιμα, αλλά εάν ο πελάτης έχει μια γρήγορη ερώτηση να κάνει ή θέλει να μοιραστεί τα καλά νέα σχετικά με την άφιξη της παραγγελίας, νωρίτερα από το αναμενόμενο, τείνουν να το κάνουν μέσω πλατφορμών όπως το Facebook και το Instagram. Τα πλεονεκτήματα σε πραγματικό χρόνο των μέσων κοινωνικών δικτυώσης επιτρέπουν στην επιχείρησή σας να αλληλεπιδρά με τους πελάτες σας άμεσα. Δεν χρειάζεται να βρίσκεστε σε κάθε πλατφόρμα, αλλά είναι χρήσιμο να έχετε μερικούς ενεργούς λογαριασμούς όπου γνωρίζετε ότι μπορούν να βρεθούν οι πελάτες σας.
5. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σάς επιτρέπουν να κατανοείτε καλύτερα τους πελάτες σας.
Ποιοι είναι οι πελάτες σας; Εάν δεν γνωρίζετε, οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram μπορούν να σας βοηθήσουν να συγκεντρώσετε δεδομένα και να καθορίσετε την αγορά-στόχο σας. Αυτό δεν είναι βέβαια κάτι καινούριο για όσες επιχειρήσεις αχολούνται ήδη με συνέπεια, αλλά όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να παραλείψουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να χάνουν πιθανούς πελάτες και ένα κοινό που ενδιαφέρεται να επενδύσει στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.
6. Τα social media σας κρατούν ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας.
Αν και μια μικρή επιχείρηση δεν θα πρέπει να αντιγράφει κάθε κίνηση που κάνει ο ανταγωνισμός της, θα πρέπει όμως να έχει υπόψη της πού βρίσκονται οι ανταγωνιστές της και τι κάνουν. Εάν ο ανταγωνισμός σας προσελκύει ενεργά τους πελάτες του μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχουν αναμφισβήτητα πλεονέκτημα.
Εχοντας ενεργά προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βοηθάτε την επιχείρησή σας αυξάνοντας την προβολή της μέσω των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε με κάθε κοινωνική πλατφόρμα – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Tumblr, YouTube – για να δείξετε ότι είστε ενεργοί. Ασχοληθείτε με εκείνες τις πλατφόρμες που βρίσκονται οι περισσότεροι πελάτες σας και θα μπορείτε να αλληλεπιδράτε μαζί τους, ενώ παράλληλα εξακολουθείτε να μεταδίδετε το περιεχόμενό σας.
Τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία πρέπει να βρίσκεται η επιχείρησή σας
Υπάρχουν πολλές δυνατότητες που προσφέρει το Facebook και που πρέπει να εκμεταλλευτούν πλήρως οι μικρές επιχειρήσεις. Εκτός από τη δημιουργία μιας σελίδας για την επιχείρησή σας, η πλατφόρμα σάς επιτρέπει επίσης να προωθήσετε περαιτέρω περιεχόμενο μοιράζοντας αναρτήσεις στη ροή σας και στις καθημερινές σας ιστορίες. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ομάδες που προσελκύουν ομοϊδεάτες. Χρησιμοποιήστε τις διαφημίσεις του Facebook για να προωθήσετε προϊόντα / υπηρεσίες και να προσεγγίσετε κοινό που ενδιαφέρεται για αυτά. Ένα από τα πιο μοναδικά χαρακτηριστικά που παρέχει το Facebook είναι το Facebook Messenger, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις για να αλληλεπιδρούν, να παρέχουν υποστήριξη και να στέλνουν συχνές ενημερώσεις σε πελάτες.
Ίνσταγκραμ
Όπως το Facebook, έτσι και το Instagram μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της επιχείρησής σας. Οι ακόλουθοι μπορούν να βλέπουν φωτεινές και ζωντανές φωτογραφίες των προϊόντων σας καθώς κάνουν κύλιση στη ροή τους, συνοδευόμενες από λεζάντες, ετικέτες και hashtags. Υπάρχουν επίσης διάφοροι τύποι διαφημίσεων με τους οποίους μπορείτε να πειραματιστείτε, όπως διαφημίσεις φωτογραφιών, βίντεο, καρουζέλ και ιστορίες. Εάν οι θεατές δουν κάτι που τους αρέσει στις αναρτήσεις σας, μπορούν εύκολα να τις μοιραστούν με φίλους μέσω των δικών τους λογαριασμών στο Instagram ή μέσω απευθείας μηνυμάτων.
Το LinkedIn λειτουργεί ως το μεγαλύτερο επαγγελματικό δίκτυο στον κόσμο. Η πλατφόρμα επιτρέπει στις εταιρείες να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχουν απευθείας στο επιχειρηματικό προφίλ τους στο LinkedIn, δίνοντας στους χρήστες μια πρώτη ιδέα για το τι έχει να προσφέρει η επιχείρησή σας. Με τη βοήθεια της ενότητας Πληροφορίες της πλατφόρμας, μπορείτε να προβάλλετε τη φωνή πίσω από την επωνυμία σας. Οι επιχειρήσεις μπορούν ακόμη και να δημοσιεύουν προηγούμενες κριτικές πελατών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στα προφίλ τους ως δωρεάν διαφήμιση.
Το Linkedin έχει καθιερωθεί περισσότερο ως ένα business 2 business μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Αν η επιχείρησή σας δρα και σε αυτό το πεδίο τότε πρόκειται για την ιδανική πλατφόρμα.
Επίλογος
Η SMARTERweb μπορεί να σας βοηθήσει στον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση μιας στοχευμένης στρατηγικής social media marketing.
Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας κάνοντας κλικ εδώ ώστε να ξεκινήσουμε άμεσα.